Wyniki wyszukiwania a pozycjonowanie?

copywritingWiele osób wie, że SEO to akronim od wyrażenia w języku angielskim „search engine optimization”, czyli optymalizacja (stron) pod względem (silników) wyszukiwarek. W Polsce przyjęło się równoważne traktowanie SEO z pozycjonowaniem. Dla wielu SEO to tylko linki.

Wszystkie te działania wchodzą w zakres znaczenia słowa pozycjonowanie. Są to przede wszystkim działania, dzięki którym strona będzie zlokalizowana najwyżej w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę kluczową.

Wyszukiwarka to właściwie robot pobierający zawartość strony i oceniający jej zawartość. Takie indeksowanie następuje co jakiś czas, więc konieczna jest aktualizacja strony. Z kolei na pozycję w Google wpływ ma stosowany algorytm, który ocenia powiązanie strony z danymi frazami kluczowymi.

Do czynników wpływających na pozycję Google należy także tzw. PageRank, czyli liczba wskazująca  ogólną wartość witryny(0-10). Natomiast wpływ na Page Rank mają wiek domeny, gdyż im starsza tym większe zaufanie wzbudza. Z kolei ilość linków prowadzących do danej strony potwierdza popularność strony.
Optymalizacja natomiast polega na stworzeniu strony w technologii, która pozwoli wyszukiwarce przetworzyć treści strony. Do tego należy doliczyć budowę treści, którą algorytm uzna za wartościową. W tym kierunku warto działać i często dzielić się każdą, nawet drobną informacją, do tego należy zadbać o wizerunek.

Do tego, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google można przyczynić się poprzez wykupienie płatnych reklam, spamowanie sieci i wyszukiwarki, optymalizację strony pod względem robotów wyszukiwarek czy optymalizację strony pod względem potrzeb użytkownika, gdzie konieczna jest wartościowa treść i użyteczność.

Post Author: Marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *