Jak wygląda marketing szeptany?

copywritingObecnie w reklamie sporą karierę robi WoMM, czyli z ang. Word of Mouth Marketing. Jest to narzędzie szczególnie korzystne dla arek chcących podbić rynek lub dopiero zaczynających swoją przygodę z uwagi na stosunkowo niewielkie koszty w porównaniu z dużymi kampaniami reklamowymi.

Kampania w postaci marketingu szeptanego może przyjąć różną postać. Może to być marketing szeptany niejawny, który pojawia się w relacji konsumenta z drugim konsumentem albo może to być kampania przeprowadzana poprzez oficjalnego reprezentanta marki pojawiającego się na forach internetowych. Środkami przeznaczonymi na taką kampanię można swobodnie  zarządzać w zależności od efektów działania.

Marketing szeptany sprawdza się w szczególności w zakupach online, gdyż internauta rozważa zakup poszukując informacji o konkretnym produkcie, najlepiej opinii o nim od innego użytkownika. Polecanie produktu znajomym to w wielu przypadkach podstawowa droga rozchodzenia się informacji o produkcie czy marce. Działania marketingu szeptanego powinny przełożyć się na ilość odwiedzin na konkretnej witrynie, zwiększenie świadomości marki czy poznanie produktów marki prowadzące do zakupu.

Kampania internetowa powinna składać się z kilku etapów takich jak określenie celów kampanii, wskazanie intensywności kampanii, opracowanie scenariuszy komunikacji, przygotowanie serwisu i jego poszczególnych podstron(landing page, czyli strony gdzie trafia potencjalny klient), wskazanie miejsc, gdzie nastąpi komunikacja, szkolenie produktowe osób mających przekierowywać klientów na wskazaną stronę, monitoring i kontrola kampanii, raportowanie i inne.

Post Author: Marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *