Różnice pomiędzy SEM a SEO

system operacyjnySEO i SEM to pojęcia określające różne działania w ramach marketingu internetowego. SEM to działania, których celem jest podniesienie pozycji wskazanego serwisu w wynikach wyszukiwania przy użyciu odpowiedniej frazy kluczowej.

Pojęcie SEM obejmuje takie działania jak kampania linków sponsorowanych, pozycjonowanie czy optymalizacja stron www. Oznacza to, że pojęcie SEM jest pojęciem szerszym niż SEO. SEM to kompletny proces marketingowy, którego zadaniem jest wywołanie ruchu na reklamowane witryny przez działania SEO. Z kolei SEO to jeden z elementów marketingu w wyszukiwarkach.

Optymalizacja SEO ma za zadanie sprawić, że strona internetowa jest widoczna dla wyszukiwarek internetowych oraz pozwala się szybko wyszukać. SEO ma na celu zapewnić najlepsze jakościowo wyniki wyszukiwania naturalnego, natomiast  SEM zajmuje się głównie użyciem silników wyszukiwarek efektywnego reklamowania treści oraz skierowaniu ruchu na wskazaną stronę.

SEM to słowo zawierające w sobie wiele pojęć, produktów i nazw usług. SEO z kolei można określić jako proces mający poprawić zarówno ilość jak i jakość ruchu przychodzącego do pozycjonowanej witryny.

Z kolei w Polsce pojęcie SEO jest stosowane zamiennie ze słowami optymalizacja i pozycjonowanie. Tymczasem w rzeczywistości SEO wymaga pracy nad kodem źródłowym serwisu, nad metatagami, zawartością i wiele innych czynności. SEO przede wszystkim powinna dostosować tytuły i nagłówki do słów kluczowych, następnie zawrzeć słowa kluczowe w tekstach, usunąć zbędne elementy kodu strony(żeby szybciej się ładowała).

Post Author: Marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *