Szablony Facebook, przeznaczone są zarówno dla stron prywatnych, jak i dla stron firmowych, w zależności od tego, jaki efekt zamierza uzyskać dla swojej strony administrator. W ramach szablonu, warto jeszcze przed rozpoczęciem pracy, poświęcić czas na szczegółowe rozplanowanie strony, jaką docelowo, zamiar mamy uzyskać.
Prawidłowo wykonany szablon, przede wszystkim, charakteryzować powinien się starannością i zastosowaniem pomysłu. Idealnie jest, kiedy pomysł taki, zostaje rozłożony na części pierwsze, jednocześnie, zapraszając użytkowników do dodania do procesu także i elementów indywidualnych, które sprawiają, że witryna, nabiera specyficznego charakteru i tym sposobem, może zostać ona przez użytkowników zauważona i zapamiętana. Gdy celem jest wybór szablonu, który mógłby reprezentować przedsiębiorstwo lub chociażby dochodowego fanpage’a, warto zastanowić się, jakie elementy będą mogły stanowić największe znaczenie. Fanpage potrzebuje szablonu Facebook, który wyróżniać będzie się w dużym stopniu od pozostałych stron, nawet jeśli dotyczą bardzo podobnej tematyki. To, co stanowi ogromne znaczenie w przypadku kampanii reklamowej, to przede wszystkim podjęcie jednoznacznej decyzji, jakie elementy powinny zostać ujęte. Najważniejsze, w tworzeniu szablonów Facebook, jest zaprezentowanie i częste przypominanie potencjalnemu klientowi, co tak naprawdę reklamujemy. Celem jest także umożliwienie klientom zapamiętania cech charakterystycznych określonego przedsiębiorstwa, koncernu lub branży szeroko pojętej.
Kiedy klient zapamięta cechy charakterystyczne, znacznie wzrastają szanse na to, że w przyszłości, rozpozna produkt i zakupi go. Tak naprawdę, dobrze wykonany szablon Facebook powinien posiadać coś charakterystycznego; wskazany jest element, który sprawi, że w umyśle klienta, powstanie asocjacja i tym samym, widząc ten sam element, skojarzy on go z firmą. Zwyczajowo, klienci wielu różnych grup wiekowych, wykazują się większym zainteresowaniem firmą jeżeli tylko odbiorą ją jako miejsce budzące pozytywne odczucia i refleksje, podczas gdy, prócz pozytywnych uczuć, wrażenie wysokiej klasy profesjonalizmu, wzbudzić może dopracowany szablon. Dlatego też, warto zwracać uwagę na szatę graficzną i sprawdzać dokładnie pisownię w zamieszczanych na stronie przedsiębiorstwa tekstach, zarówno informacyjnych, jak i reklamowych.
Drobne błędy, zarówno w pisowni, jak i skrypcie, niekoniecznie zaburzyć muszą działanie strony przedsiębiorstwa, ale mimo wszystko, jest to nieprofesjonalne u wpływa niekorzystnie na wizerunek.