Czym jest Word of Mouth marketing?

wybór komputera stacjonarnegoWspółczesne formy reklamy muszą nadążać za szybko rozwijającą się technologią, aby trafić do szerokiego grona odbiorców. WOMM, czyli Word of mouth marketing oznacza rodzaj marketingu polegający na rozprzestrzenianiu się informacji w ramach nieoficjalnej komunikacji między ludźmi.

Według wielu WOMM to szeroko pojęty marketing szeptany, w ramach którego następuje udostępnienie różnego rodzaju opinii i informacji o produkcie, usłudze czy marce lub też w formie rekomendacji między użytkownikami. Rekomendacja jest jednym z najbardziej zaufanych sposobów na zdobycie informacji o produkcie.

Word of mouth marketing działa w kilku warstwach. Po pierwsze marketing ten utrwala wizerunek marki w społecznościach internetowych. Następnie polega na działaniach, które mają przynieść efekt w postaci naturalnych opinii konsumentów w serwisach społecznościowych.

Marketing szeptany występuje w wielu formach i tak można spotkać evangelist marketing, marketing wirusowy, trendsetting, community marketing, brand blogging, product seeding, cause marketing, casual marketing.

            Każda z tych form marketingu szeptanego ma na celu przekonać odbiorcę, że ni jest atakowany reklamą, lecz realną opinią prawdziwego konsumenta, który nie ma interesu w zwodzeniu innych użytkowników. Jak wiadomo internet to niesamowite narzędzie, dzięki któremu ludzie dokonują diagnozy własnych chorób, szukają rozwiązań własnych problemów, szukają miłości itd. Z tego powodu sprawdza się także reklama, która ukrywa fakt bycia reklamą.

Post Author: Marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *