Współcześnie wykorzystywanych jest kilka metod marketingu internetowego. Do powiększenia zasięgu działań, budowy renomy marki czy zachęcenia klientów do określonego działania na stronie. Z kolei połączeniu kilku metod(np. pozycjonowania z word of mouth marketing) na pewno pozwoli zwiększyć efekt działań marketingowych.
Marketing szeptany(czyli wom marketing) to dokonywanie wpisów promujących dany produkt lub usługę na forach internetowych. Word of mouth marketing to idealny sposób na budowę reputacji marki. Marketing szeptany przekazuje kluczowe informacje za pomocą prostych kanałów. Marketing ten polega na kontakcie z konkretnymi grupami odbiorców.
Wiadomości w ramach marketingu szeptanego powinny być przede wszystkim naturalne, zwięzłe i trafne. Celem przeprowadzenia takiej kampanii jest podniesienie świadomości użytkowników internetu na temat wskazanej usługi lub produktu. Ten rodzaj reklamy pozwala na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów, zbudować wizerunek firmy czy zdobyć linki do własnej strony.
W przypadku, gdy połączy się marketing szeptany z pozycjonowaniem następuje wzmocnienie marki. Dzięki takim działaniom produkt czy usługa zaczynają istnieć dla potencjalnego klienta. Marketing szeptany sprawia, że marka jest bardziej rozpoznawalna. Natomiast pozycjonowanie pozwoli na utrwalenie pozytywnego wizerunku produktu czy usługi.
Do zadań takich działań należy spowodowanie pozytywncyh reakcji konsumentów, wywołanie dyskusji o usłudze, produkcie czy marce, pomoc w razie pojawienia się kłopotów.