Czym jest copywriting?

Współczesne czasy pozwoliły na powstanie nowego zawodu jakim jest copywriter. Dziedzina jaką jest copywriting obejmuje przede wszystkim stworzenie tekstów, które są interesujące, oryginalne i zwracające uwagę odbiorców.

Copywriting pojawił się w takich dziedzinach jak reklama, marketing, prasa, internet. Są to miejsca, gdzie potrzebna jest ciekawa treść, która reklamuje wskazane produkty, usługi czy markę. Copywriting określa przede wszystkim osobę, która pisze teksty zamówione przez klienta.

Treść przygotowywana na potrzeby klienta zazwyczaj jest związana z działaniami marketingowymi i internetowymi. Copywriting można podzielić na SEO copywriting(zajmuje się przygotowaniem treści do serwisów WWW, teksty dla zaplecza pozycjonerskiego i obejmuje także  opisy do katalogów czy posty w social media) oraz copywriting marketingowy, czyli zajmujący się tworzeniem haseł i sloganów reklamowych, scenariuszy do reklam i innych.

Copywritingiem powinna zajmować się osoba, która pisze bezbłędnie w danym języku, potrafi wyszukiwać, selekcjonować i przetwarzać informacje, jest kreatywna i pomysłowa. Na pewno zawód ten wymaga wyobraźni i motywacji. Na pewno w tym zawodzie konieczne są możliwości najlepiej okraszone talentem literackim, łatwość pisania i wyrażania myśli.

Copywriting to tworzenie tekstów takich jak teksty reklamowe, teksty zapleczowe, opisy produktów, artykuły wysokiej jakości, teksty na blog, teksty na ulotki, teksty przeznaczone do publikacji w social media, artykuły sponsorowane i inne.

Post Author: Marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *