Czym jest fraza kluczowa?

copywritingPoszukując przedmiotów, miejsc czy ludzi formułuje się konkretne frazy opisujące te poszukiwania. To właśnie określamy jako frazy lub wyrazy kluczowe. Pomocne przy wskazaniu, co ludzie wpisują szukając konkretnych stron są takie narzędzia jak statystyki Google Analytics, skorzystanie z testowej kampanii Google Adwords czy po prostu przejrzenie stron konkurencji, która już ustaliła frazy kluczowe.

Jedno jest pewne- dobrze zrealizowana analiza fraz kluczowych wpływa w dużym stopniu na sukces dokonywanych działań SEO. Dobierając słowa warto zastosować się do kilku zasad. Przede wszystkim powinno się wskazywać lokalizację, do jakiej usługi firmy się ograniczają. Następnie należy maksymalnie uszczegółowić przedstawianą usługę tak, aby nie pomylić jej z niczym innym. Kolejna zasada to wskazanie potencjalnych słów kluczowych(przy czym należy pamiętać, że wyszukiwarki nie biorą pod uwagę wielkości liter).

Mówiąc o frazach kluczowych nie można zapomnieć o takich pojęciach jak zagęszczenie słów kluczowych, czyli stosunek słów kluczowych do ogólnej liczby słów zawartej w tekście. Słowa kluczowe powinny znaleźć się także w znacznikach czyli na pewno w tagach i nagłówku. Ocena popularności słów kluczowych pozwoli dokonać takiego wyboru słów, aby łatwiej było je wypromować i aby przyniosły większy dochód.

Przy wyborze słów kluczowych warto również skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Dzięki temu urządzenia można sprawdzić jak popularne są analizowane frazy kluczowe. Istnieją także inne narzędzia, które wspomogą wybór słów kluczowych jak np. Trendy Google czy Google Webmaster Tools.

Post Author: Marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *